Magia ziół - Magia ziół

Dietetycyonline.pl >> Magia ziół - Magia ziół >> Przyprawy - naturalni sprzymierzeńcy w walce z kaloriami

Przyprawy - naturalni sprzymierzeńcy w walce z kaloriami

Piątek, 01.12.2017 | Autor: Dorota Pawlik | Ilość komentarzy: 0 | kategoria: Magia ziół - Magia ziół
Diety - Przyprawy - naturalni sprzymierzeńcy w walce z kaloriami

Często zastanawiamy się jak przyprawy wpływają na nasz metabolizm. Wykorzystujemy je do doprawiania potraw, ale oprócz tego maja one bardzo duży wpływ na procesy trawienne zachodzące w naszych organizmach.

Poniższych przypraw nie powinno zabraknąć w naszych kuchniach.

Naley pamiętać, że najbardziej wartościowe są zioła i przyprawy świeże. Należy je dodawać zawsze pod koniec gotowania, aby nie straciły aromatu i właściwości. Niektóre zioła możemy hodować samodzielnie na parapetach naszych kuchni.

Rozmaryn – ułatwia trawienie tłustych potraw.

Majeranek – zapobiega wzdęciom, wspomaga trawienie warzyw strączkowych, np. fasoli i grochu.

Lubczyk – łagodzi zgagę i niestrawność, poprawia przemianę materii, działa moczopędnie i oczyszcza nerki.

Tymianek – zapobiega bólom żołądka.

Koper – ułatwia wypróżnianie, zapobiega kolkom i skurczom, wspomaga pracę jelit.

Kolendra – przyspiesza trawienie, działa żółciopędnie, przeciwbólowo i antyseptycznie.

Mięta – reguluje proces trawienie, wzmaga wydzielanie soku żołądkowego, pobudza wydzielanie żółci i reguluje pracę żołądka.

Szałwia – pobudza wydzielanie soku żołądkowego, wspomaga trawienie tłuszczu, mięs i serów.

Chili – ułatwia trawienie i poprawia ukrwienie.

Bazylia – przyspiesza trawienie białek i tłuszczu.

Imbir – ma właściwości rozgrzewające i przyspieszające przemianę materii. Pobudza wydzielanie soków trawiennych i ułatwia pracę żołądka, ma korzystny wpływ na pracę jelit.

Cząber – wspomaga funkcje trawienne, zapobiega wzdęciom i niestrawności.

Jałowiec – zapobiega wzdęciom, ułatwia usuwanie nadmiaru wody z organizmu.

Kminek – zwiększa wydzielanie żółci i soków żołądkowych, przyspiesza trawienie, łagodzi wzdęcia. Wpływa też pobudzająco na pracę nerek. Reguluje procesy fermentacyjne w jelitach, pobudza trawienie, działa przeciwbólowo i przeciwskurczowo.

Cynamon – wspomaga pracę żołądka i ułatwia trawienie, zapobiega wzdęciom, reguluje trawienie, działa antyseptycznie i obniża poziom cukru we krwi.

Anyż – pobudza czynność jelit, reguluje funkcje gruczołów trawiennych.

Gałka muszkatołowa – korzystnie wpływa na pracę jelit.

Pieprz – sprzyja wydzielaniu soków trawiennych, stymuluje układ trawienny, zawiera szczególnie dużo chromu, który obniża apetyt na słodycze.

Skomentuj Wasze komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Dietetycyonline.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dietetycyonline.pl

Nasi specjaliści do Twojej dyspozycji!

 
Strona jest zarządzana przez: Scenic Group Sp. z o.o.