Diety - Diety dla kobiet w ciąży

Dietetycyonline.pl >> Diety - Diety dla kobiet w ciąży >> 7-dniowa dieta dla ciężarnej

7-dniowa dieta dla ciężarnej

Poniedziałek, 29.05.2017 | Autor: | Ilość komentarzy: 0 | kategoria: Diety - Diety dla kobiet w ciąży
Diety - 7-dniowa dieta dla ciężarnej

Tyjesz i cieszysz się. Tak może być tylko w ciąży. Wykorzystaj te chwile, ale jedz tylko zdrowo. Mamy dla ciebie specjalne menu. 

Zapotrzebowanie na energię wzrasta dopiero od 4. miesiąca ciąży, ale nie tak bardzo, jak się powszechnie uważa. W tym czasie będziesz potrzebować tyko 300 kcal więcej w ciągu dnia.
Taką wartość mają 3 szklanki chudego mleka, 3 plasterki sera żółtego czy 2 banany. Niżej podajemy menu, które dostarczy ci energii i zapewni odpowiednią ilość składników odżywczych. Ułożone jest dla kobiety o umiarkowanej aktywności, która przed ciążą ważyła 55 kg. Jeśli twoje parametry są większe, wprowadź 2 lub więcej porcji zbożowych, np. kromkę chleba, 100 g warzyw, np. średniej wielkości marchew lub porcję owoców.

DZIEŃ 1.

Śniadanie
Kanapki z twarogiem (2 kromki mieszanego pieczywa, posmarowane masłem, opakowanie chudego twarożku, 5 startych rzodkiewek, łyżka posiekanych pestek dyni), gruszka, napar z mięty z łyżeczką miodu.

II śniadanie
Nadziana grahamka (mała grahamka, 2 liście sałaty, 6 plasterków szynki drobiowej), szklanka kakao na mleku 2% z łyżeczką cukru.

Obiad
Czerwony barszcz (talerz zupy na mięsie zabielonej mlekiem), duszona pierś z kurczaka, (mięso bez skóry, łyżka oleju rzepakowego), surówka z kapusty kiszonej (szklanka surówki z białej kiszonej kapusty z cebulą), ziemniaki (3 ugotowane średniej wielkości ziemniaki z łyżeczką posiekanego koperku), szklanka kompotu.

Podwieczorek
Ciasto drożdżowe (50 g) z mlecznym koktajlem (szklanka kefiru 2%, pół szklanki mrożonych malin).

Kolacja
Jajecznica (jajko, białko jajka, łyżeczka masła), średni pomidor, 2 kromki chleba żytniego pełnoziarnistego, kiść winogron, filiżanka herbaty.

DZIEŃ 2.

Śniadanie
Kanapkowe różności (2 kromki chleba tostowego z pełnych ziaren, 2 plasterki szynki drobiowej, 2 plasterki sera żółtego, plaster ananasa z puszki, kromka chleba staropolskiego z plastrem pieczonego pasztetu mieszanego, połówka zielonej papryki), sok z warzyw.

II śniadanie
Sałatka grecka z pieczywem (10 liści sałaty, średni pomidor, mała cebula, ser feta, ząbek czosnku, łyżeczka oliwy z oliwek, łyżeczka soku z cytryny), kromka chleba razowego, szklanka naparu z melisy z łyżeczką miodu.

Obiad
Zapiekanka ziemniaczana (3 ugotowane na półtwardo, pokrojone w plastry ziemniaki, pokrojona w kostkę chuda szynka wieprzowa, łyżeczka oleju rzepakowego do wysmarowania naczynia, plasterki małego pora, łyżka posiekanego szczypiorku, połowa szklanki brokułów, pokrojona w talarki marchewka, 3 łyżki groszku, 2 łyżki śmietany jogurtowej 9% wymieszanej ze startym drobno serem żółtym i ziołami), szklanka soku pomarańczowego.

Podwieczorek
Rolada biszkoptowa z owocami (porcja 50 g), szklanka mleka 1,5%.

Kolacja
3 knedle ze śliwkami posypane 2 łyżeczkami cukru, szklanka kefiru 2%.


DZIEŃ 3.

Śniadanie
Owocowe kanapki (kromka chleba graham z plasterkiem szynki i łyżką pestek słonecznika, bułka maślana z 2 łyżkami serka ziarnistego z kiwi i nektarynką), mięta – szklanka naparu z miodem.

II śniadanie
Sałatka z pieczywem i polędwicą (4 łyżki kukurydzy, czerwona papryka krojona w paski, mała posiekana cebula, łyżeczka majonezu i 2 łyżki jogurtu naturalnego, pół małej grahamki, 2 plasterki polędwicy, połowa opakowania mieszanych kiełków – ok. 25 g), woda mineralna niegazowana.

Obiad
Cannelloni z farszem mięsno–warzywnym: 6 suchych rurek makaronu cannelloni napełnić farszem (4 łyżki mielonego mięsa drobiowego, łyżka oliwy z oliwek, 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego, 5 pieczarek, posiekana mała cebula, 2 łyżeczki startego sera żółtego, bazylia, oregano), szklanka soku z czarnej porzeczki.

Podwieczorek
Jogurt truskawkowy z orzechami, 3 łyżkami musli, suszonymi owocami.

Kolacja
Galaretka drobiowa z ugotowanej piersi kurczaka z groszkiem i marchewką, podana na 2 liściach sałaty, 2 kromki pumpernikla, filiżanka słabego naparu zielonej herbaty.

DZIEŃ 4.

Śniadanie
Musli z jogurtem (4 łyżki musli z rodzynkami i orzechami, jogurt naturalny 2%), kanapki (2 kromki chleba staropolskiego z masłem, 4 plasterki polędwicy z indyka, paseczki czerwonej i żółtej papryki), średni banan, szklanka herbaty z łyżeczką miodu i plasterkiem cytryny.

II śniadanie
Serowo-owocowy przysmak (serek waniliowy homogenizowany, starta gruszka), kromka chrupkiego pieczywa z ziarnami, woda mineralna.

Obiad
Zupa pomidorowa na drobiu z natką pietruszki (można zabielić chudym mlekiem) i grillowany lub pieczony w folii filet z halibuta z pieprzem, solą, ziołami i łyżeczką masła, 3 średnie ziemniaki z koperkiem, szklanka gotowanej zielonej fasolki szparagowej z łyżeczką roztopionego masła, kompot ze śliwek.

Podwieczorek
Budyń waniliowy lub śmietamkowy z owocami na mleku 1,5% z dodatkiem szklanki mrożonych czarnych porzeczek.

Kolacja
Sałatka z brokułów i gotowanej piersi kurczaka sos jogurtowo-majonezowy i koperek, razowy chleb, herbata miętowa.


DZIEŃ 5.

Śniadanie
Płatki (3 łyżki płatków owsianych, 2 łyżki otrębów pszennych, szklanka gorącego mleka 1,5%), kanapki (2 kromki mieszanego pieczywa z masłem, obłożone listkami cykorii, 4 plasterki szynki drobiowej, 2 mandarynki, szklanka herbaty owocowej.

II śniadanie
Koktajl warzywny (3/4 szklanki kefiru zmiksowane z 1/4 szklanki soku pomidorowego, 2 łyżkami posiekanego koperku z dodatkiem pieprzu, soli morskiej, 2 minikanapki z chleba graham z pasztetem drobiowym, rzodkiewki.

Obiad
Talerz zupy ogórkowej na mięsie, zabielonej chudym mlekiem z ziemniakami, 5 łyżek upróżonej kaszy gryczanej, gulasz z chudej wołowiny z cebulą i 5 pieczarkami, surówka z marchwi z łyżeczką chrzanu, sok z winogron.

Podwieczorek
Dip z warzywami (pół kostki półtłustego twarogu z mieszanką przypraw do dipów, woda gazowana do spulchnienia serka, obrane warzywa: 4 różyczki brokułów, mała kalarepa lub kapusta, pokrojona czerwona papryka, brzoskwinia), szklanka wody mineralnej z cytryną.

Kolacja
Sałatka śledziowa z pieczywem (mały filet, ugotowany i pokrojony w talarki ziemniak, czerwona cebula, 2 łyżki jogurtu, 2 łyżki groszku konserwowego, pieprz), kromka staropolskiego chleba, duże jabłko, np. reneta, szklanka soku wielowarzywnego.

DZIEŃ 6.

Śniadanie
Musli na mleku (5 łyżek musli, łyżka rodzynek, szklanka mleka 1,5% tłuszczu, średni banan, 2 łyżki posiekanych orzechów włoskich, 2 łyżeczki miodu).

II śniadanie
Plasterek chudej szynki wieprzowej, posmarowany 2 łyżkami sałatki jarzynowej z jogurtem i majonezem, kromka żytniego chleba, woda mineralna.

Obiad
Kuskus z polędwicą (5 łyżek suchej kaszy, zalać wrzątkiem z dodatkiem łyżki sosu sojowego), duszone polędwiczki wieprzowe (z dodatkiem 5 pieczarek, cebuli, udusić na łyżce oleju, podać z natką), surówka z połowy czerwonej papryki, z łyżką kukurydzy, skropione oliwą, szklanka soku wiśniowego pół na pół z wodą.

Podwieczorek
Gruszka w czekoladzie (obrana i pokrojona w cząstki, maczana w rozpuszczonej gorzkiej czekoladzie).

Kolacja
Indyk w maladze plaster indyka na słodko z dodatkiem brzoskwini, bułka grahamka, posmarowana masłem, herbata z cytryną.


DZIEŃ 7.

Śniadanie
Sałatka drobiowa z toastami (pół paczki ugotowanego brązowego ryżu, kawałek ugotowanej lub upieczonej piersi z kurczaka, 2 łodygi selera naciowego, sos na bazie naturalnego jogurtu z łyżeczką majonezu, 2 pełnoziarniste tosty), szklanka kakao na mleku 1,5%.

II śniadanie
2 kromki chrupkiego pieczywa, z łyżką twarogu, plastrami świeżego ogórka, szklanka soku z czarnej porzeczki.

Obiad
Zupa krem z brokułów z grzankami z ugotowanych na wywarze mięsnym i zmiksowanych warzyw (brokuły, średnia marchewka, zaprawione łyżeczką masła i zabielone, łyżką 18% śmietany z solą i pieprzem), podane z 2 łyżkami grzanek, roladki z tilapii w ziołach ze świeżego lub rozmrożonego filetu, z solą, pieprzem kolorowym, bazylią i oregano, zwinięta, spięta wykałaczkami, polana łyżką oliwy usmażona lub upieczona w piekarniku, 3 ugotowane ziemniaki pokrojone w cząstki, surówka z 2 liści kapusty pekińskiej, małego startego jabłka z naturalnym jogurtem, woda mineralna niegazowana.

Podwieczorek
Domowy kisiel truskawkowy (pół opakowania mrożonych truskawek, łyżka mąki ziemniaczanej, szklanka wody, łyżka cukru, truskawki zagotować i zagęścić mąką), herbatnik.

Kolacja
Omlet z pieczywem (jajko, 2 białka, łyżka mąki, usmażyć na łyżeczce masła, z dodatkiem dużego pomidora i szczypiorku), 2 kromki chleba staropolskiego, herbata ziołowa(...).

 

 

Skomentuj Wasze komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Dietetycyonline.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dietetycyonline.pl

Nasi specjaliści do Twojej dyspozycji!

 
Strona jest zarządzana przez: Scenic Group Sp. z o.o.