Diety - Diety odchudzające

Dietetycyonline.pl >> Diety - Diety odchudzające >> Dieta nordycka - założenia i przykładowy jadłospis

Dieta nordycka - założenia i przykładowy jadłospis

Wtorek, 21.11.2017 | Autor: k.piotrowska | Ilość komentarzy: 0 | kategoria: Diety - Diety odchudzające
Diety - Dieta nordycka - założenia i przykładowy jadłospis

Dla zdrowia
Odpowiedź na wszystkie problemy zdrowotne, związane ze współczesnym trybem życia- Zmęczenie, alkohol, jedzenie w biegu (generalnie, złe nawyku żywieniowe) i wszystkie inne tzw. choroby cywilizacyjne włącznie ze schorzeniami układu krążenia, leży w zrównoważonym poziomie cholesterolu kwasów tłuszczowych, przeciwutleniaczy (substancje przeciwrakowe) i błonnika wspomagającego układ trawienny. Podstawą są więc gotowane/grillowane warzywa, mięso (najlepiej białe) oraz ryby lub owoce morza. Wszystko podzielone na 5-6 małych posiłków dziennie.
Ze strony psychologicznej natomiast ważna jest oprawa – Małe talerzyki, żeby porcje wydawały się mniejsze, ładnie nakryty stół, dobre towarzystwo.
Wszystko razem skutkuje zmianą nawyków żywieniowych i obniżeniem poziomu wewnętrznych czynników chorobowych.

Na dietę składają się 4 rodzaje "dni". Według ogólnych zasad, 3 dni w tygodniu są rybne, dwa mięsne i po jednym kapuścianym i wegetariańskim.

Przykładowy jadłospis:

Dzień kapuściany

Śniadanie
Dwie kromki ciemnego, żytniego chleba na lekki zakwasie (pumperniklu) z chudym twarożkiem i warzywami. Do picia kawa z odtłuszczonym mlekiem.

II śniadanie
Szklanka koktajlu z mango (uwaga, jest bardzo tłuste), czarnej porzeczki, sałaty masłowej, z dodatkiem 300ml soku pomarańczowego.

Obiad
Bigos z czerwonej kapusty – jak we wstępie. Najlepiej nałożyć dużo do małej miseczki, niż niewiele do dużej.

Podwieczorek
Maślanka naturalna z kilkoma orzechami.

Kolacja
Kapuściana zupa pomidorowa z ziemniakami

Dzień rybny

Śniadanie
Dwie kromki pieczywa razowego, pasta z twarożku i makreli, warzywa (świeże), kawa z chudym mlekiem.

II Śniadanie
Szklanka borówek, 250 ml soku pomidorowego.

Obiad
Pstrągi nadziewane szpinakiem, sałatka z serem feta.

Podwieczorek
250 ml jogurtu z otrębami pszennymi (1 łyżka).

Kolacja
Sałatka z tuńczyka z fasolą.

Dzień  mięsny

Śniadanie
Kromka chleba razowego z masłem i szynką, papryka nadziewana warzywami, kawa z chudym mlekiem.

II Śniadanie
Szklanka koktajlu z jabłka, jarmużu i imbiru.

Obiad
Pierś kurczaka w sosie pieczarkowym, mizeria z jogurtem.

Podwieczorek
Trzy łyżeczki kiełków z kefirem naturalnym.

Kolacja
Sałatka z cielęciną.

Dzień wegetariański

Śniadanie
Kromka pieczywa pełnoziarnistego, pomidorki koktajlowe, jajecznica z 2 jaj ze szczypiorkiem,
kawa z chudym mlekiem.

II Śniadanie
5 śliwek

Obiad
Zupa lub sałatka z fasoli.

Podwieczorek
Kefir naturalny (250ml) z kiełkami lucerny.

Kolacja
Szybka zupa fasolowa lub sałatka.

Skomentuj Wasze komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Dietetycyonline.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dietetycyonline.pl

Nasi specjaliści do Twojej dyspozycji!

 
Strona jest zarządzana przez: Scenic Group Sp. z o.o.